Calitatile cerealelor

De foarte mult timp cerealele fac parte din alimenta!ia de baza a oamenilor, datorita aportului de calorii si vitamine. Pentru a beneficia de calita!ile lor cerealele trebuie consumate asa cum sunt, fara ajutorul procedeelor de rafinare. In acest caz, chiar daca aportul energetic este mare, ele nu ingrasa.

E adevarat ca glucidele sunt prezente, sub forma de amidon, mai ales in miezul boabelor; dar in coaja protectoare a bobului gasim vitamine din grupa B care favorizeaza arderea lor totala, in mod constant. Acum ne putem explica de ce consumul de cereale integrale este recomandat in regimurile de slabire.

In Japonia, inainte de occidentalizarea masiva, se consuma mult orez (nu ca cel de acum, alb). Odata cu intoducerea meniurilor europene, prelucrarea cerealelor a facut sa creasca obezitatea de patru ori, pentru ca au fost inlaturate tocmai acele substan!e care favorizeaza arderile. Toate cerealele con!in protide, substan!e care prin descompunere ne dau in organism componenete de baza ale !esuturilor vii, aminoacizii. Consumul a 200 g zilnic de cereale integrale, asigura aproape 100% din necesarul de protide. Vegetarienii, carora carnea nu le mai da necesarul de proteine, profita cel mai mult de acest fapt, adaugand faina de soia la prepararea painii. Ele mai con!in lipide, vitamine (grupa B, vitamina E), oligoelemente (calciu, magneziu, fosfor, potasiu). Ynvelisul bobului con!ine celuloza si sub el se afla un strat fin care are proteine si vitamine. Miezul co!ine amidon. Ne dam seama ca prin rafinare, scade si cantitatea de vitamine pe care cerealele ne-ar da-o in mod natural, pentru ca acest strat sub!ire de sub coaja este aruncat impreuna cu invelisul. Cerealele folosite in mod obisnuit, pe care le pute!i gasi si in supermarket, sub forma de boabe intregi, la pungi, sunt: ovaz, grau, porumb, orz, secara, orez.

Graul combate colesterolul
Graul il consumam zilnic, fara sa beneficiem insa in totalitate de proprieta!ile lui. Pe langa obisnuinta de a manca paine integrala, uleiul de germeni de grau completeaza hrana. Acesta contine 72% acizi grasi esentiali care regleaza nivelul colesterolului si evita depunerea lui pe peretii vaselor de sange. O varianta mai ieftina este sa va preparati dumneavoastra germenii de grau. Aveti nevoie doar de boabe din ultima recolta. Le puneti intr-un vas unde vom turna apa calda cat sa le acopere si se lasa timp de 12 ore cu un capac deasupra. Apoi se scurge si se lasa timp de alte 12 ore fara apa. Se repeta operatia pana cand veti observa embrionul crescut de aproximativ 5-6 mm (sa fie vizibil). Aveti grija sa clatiti bine cand schimbati apa ca sa inlaturati bacilii fermentatiei care dau un gust neplacut. Daca la sfarsit boabele sunt acre, reteta inseamna ca nu a reusit si e bine sa renuntati la ele. Graul incoltit e mai gustos daca il indulciti cu miere.

Orzul intinereste
In Egipt era cultivat cu mai bine de 7000 mii de ani inainte de Hristos. Orzul prajit stopeaza diareea, si stimuleaza circulatia sangelui. Orzul incoltit contine hordelina, substanta care ne binedispune, avand proprietati tonice asupra sistemului nervos. Sucul din plante tinere de orz intareste sistemul imunitar, combate acneea, impotenta sexuala, durerile articulare, oboseala. Daca nu il gasiti in comert il puteti prepara acasa. Aveti nevoie de cateva ladite umpute cu pamant ingrasat natural, seminte de orz si…rabdare. Se pune orzul la inmuiat o zi dupa care se seamana in ladite. Cand firul verde a ajuns la inaltimea de 15-20 de cm, se recolteaza. Se curata radacina, se spala in cateva ape si se taie precum zarzavatul. Apoi puneti intr-un vas cu apa orzul si de acolo il dati prin masina de tocat si prin storcator. Ce ramane dupa prima centrifugare, mai stoarcem odata. Daca sucul vi se pare prea amar, il puteti indulci cu miere. Este contraindicat celor care sufera de hipertensiune arteriala.

Ovazul impotriva frigiditatii
Principalul merit al ovazului este stimularea functiei sexuale feminine. Mai este indicat in insuficienta tiroidoana si diabet. Se gaseste pe piata la punga, sub forma de fulgi.

Porumbul
A fost adus din America in 1493 de Cristofor Columb si cultivat pentru prima data in Spania. Impreuna cu cartoful a salvat Europa Occidentala de la foamete in repetate randuri. Bogat in fibre, porumbul favorizeaza tranzitul intestinal. Uleiul de porumb se opune cresterii colesterolului din sange. Consumat regulat, previne retentia apei in organism. Faina de porumb este folosita cand suntem intepati de insecte: se aplica pe locul respectiv malai amestecat cu apa timp de cateva minute. Cei bolnavi de varicela pun o mana de malai in cada si fac baie timp de 15 minute. Daca sapunurile va irita fata, spalati-va cu malai amestecat cu apa. Se maseaza atent cu varfurile degetelor dupa care se clateste cu apa rece pentru a inchide porii. Ceaiul de matase de porumb regleaza activitatea rinichilor.