Caloriile negative

Alimente anti-grasime care te ajuta sa slabesti


Care sunt alimentele cu “calorii negative”?

Vei afla in continuare care sunt principalele categorii de alimentele “anti-grasime”, care trebuie incluse in alimentatia ta zilnica, cum sa le consumi si cum cum sa le combini cu celelalte alimente pentru a beneficia de ajutorul lor in lupta cu kilogramele.

Alimentele cu “calorii negative” trebuie adaugate in meniul tau zilnic la fiecare masa. Ele pot fi grupate in 3 categorii principale: legume, fructe, condimente si mirodenii.
LEGUME
ceapa morcov telina castravete sfecla varza dovlecel sparanghel andive spanac fasole verde conopida ridiche neagra ridiche de luna ardei iute brocoli

Aceste alimente contin 90% apa, putine proteine, o cantitate mica de hidrocarbonati si nu contin grasimi. In schimb sunt bogate in minerale si vitamine. Valoarea lor calorica variaza intre 25-120 calorii la 100 grame.
Se recomanda introducerea lor in meniurile zilnice in proportie de aprox. 25%.
CONDIMENTE SI MIRODENII
usturoi busuioc patrunjel tarhon marar cimbru menta salvie cuisoare

Condimentele joaca un rol important in alimentatie deoarece contribuie la digestie, au actiune tonifianta si ajuta la distrugerea grasimilor excedentare. Ele dau savoare mincarurilor. Cu ajutorul mirodeniilor vei descoperi retete delicioase care te ajuta sa slabesti fara sa renunti la placerea de a minca.
FRUCTE
ananas lamiie capsuni mango zmeura afine portocale grapefruit mere

Consuma fructe intre mese sau poti sa prepari delicioase cocktailuri care calmeaza foamea si iti ofera vitalitate.

Cum se consuma alimentele anti-grasime?

Ti-ai pus frecvent intrebarea: nu maninc mai nimic, de ce totusi nu slabesc?

Vom analiza in continuare principalele categorii de alimente, cum trebuie sa le consumi daca vrei sa slabesti si cum trebuie incluse “caloriile negative” in meniul tau zilnic pentru a-si exercita rolul de “alimente anti-grasime”.
BAUTURILE
Nu se recomanda sa bei multe lichide in timpul mesei. Excesul de lichide contribuie la diluarea sucului gastric si diminueaza rolul acestuia in digestie si eliminarea deseurilor. E mai bine sa bei in timpul mesei o jumatate de pahar de vin rosu sau un pahar mic de apa.
Bauturile trebuie sa fie la temperatura camerei. Nu se recomanda bauturile foarte reci deoarece influenteaza negativ digestia.
Pentru calmarea foamei se recomanda un pahar de apa calda sau o infuzie cu 15 minute inainte de fiecare masa.
Trebuie sa bei apa (aprox. 2l pe zi) daca vrei sa slabesti dar numai dimineata la trezire si intre mese la interval de 2-3 ore de la ultima masa.
Bauturi recomandate: apa, ceai verde, infuzii de plante parfumate cu anason, sucuri naturale (fara zahar) din fructele cu “calorii negative”.

FRUCTELE
Se consuma singure numai intre mese (nu ca desert) in cantitati moderate deoarece contin zaharuri superioare care sunt absorbite rapid.
Evita amestecurile de fructe sau combina numai fructe de acelasi fel. De exemplu: portocale+lamai+grapefruit sau capsuni+zmeura.

LEGUMELE
Include in fiecare meniu, cantitati mici din legumele cu “calorii negative” recomandate in acest articol.
Consuma inainte de fiecare masa o mica salata de cruditati.
Este bine sa consumi cit mai multe legume specifice zonei in care te-ai nascut si unde traiesti.
Ceapa este vedeta legumelor cu “calorii negative”si are un rol important in eliminarea excesului de lichide.

ALIMENTELE GRASE
Evita grasimile “saturate” rezultate in urma unor transformari chimice (rafinare, prajire etc.). Foloseste cantitati mici de ulei presat la rece de floarea soarelui sau masline.
Consuma in cantitati mici grasimi benefice organismului provenite din iaurt, smintina, brinzeturi.