Fibrele, solutia pentru o digestie perfecta

Te chinuie constipatia? Nu esti singura! Multi dintre noi au avut, cel putin sporadic, aceasta problema. Noroc ca am descoperit remediul in… fibre.


Daca te constipi frecvent, e posibil sa fie implicata una din urmatoarele cauze:
alimentatia ta nu contine destule fibre, indispensabile tranzitului intestinal si/sau abuzezi de grasimi din branza, oua si carne;
nu faci suficienta miscare;
nu consumi suficiente lichide;
abuzezi de laxative;
iei narcotice sau urmezi tratamente pentru tensiunea arteriala, boala Parkinson, iei medicamente antiacide gastrice care contin aluminiu si calciu, antispastice, antidepresive, anticonvulsive sau suplimente de fier;
esti gravida – sarcina favorizeaza constipatia prin schimbarile hormonale care apar sau din cauza presiunii exercitate asupra colonului;
te afli la varsta a treia – un metabolism mai lent duce la scaderea motilitatii intestinale; deh, si intestinele imbatranesc;
amani in mod repetat sa mergi la toaleta, atunci cand simti nevoia;
suferi de boli ale colonului sau ale rectului.

Pentru a-ti asigura o digestie fara probleme, trebuie sa ataci problema pe mai multe fronturi, simultan:

Meniul zilnic de fibre
Dupa cum stii, fibrele reprezinta partea fructului, legumei sau a cerealelor pe care organismul nu o poate digera. Desi nu toate fibrele ofera organismului substante nutritive, marele lor avantaj este ca favorizeaza eliminarea reziduurilor organice.

De aceea, o dieta cu suficiente fibre (20 – 35 gr pe zi) te poate ajuta sa scapi de constipatie. In primul rand, redu consumul de alimente cu un continut scazut de fibre, cum sunt inghetata, branza, carnea si mancarea semi-preparata. Mananca mai des fasole, orice tip de cereale, fructe proaspete si legume – mai ales sparanghel, salata, varza si morcovi.

Si, daca tot ai nevoie de fibre pentru a te simti bine, de sa nu combini utilul cu placutul, incepandu-ti ziua cu o portie delicioasa de cereale, la micul dejun? Nestlé iti ofera o gama variata: fulgi de porumb, de grau sau de ovaz, cu fructe si arahide sau simple – cum iti plac. Ai de ales intre fulgi de porumb crocanti Nestlé Corn Flakes, fulgi de porumb cu arahide si miere Nestlé Gold Flakes, fulgi de grau integral si fara zahar (ideali in diete!) Nestlé Fitness si Nestlé Fitness Fruits , cu papaya, ananas, mere, coacaze, struguri si cocos, Nestlé Musli traditional (fulgi de grau si de ovaz cu alune si stafide) sau tropical – cu banane, cocos si papaya din belsug. Toate sunt bogate in fibre, vitamine si minerale, sunt delicioase si iti asigura o digestie fara “blocaje” nedorite.

Pe parcursul zilei, nu uita sa consumi fructe intre mese, la pranz nu evita supele, iar la cina poti opta pentru o salata de legume asezonata cu iaurt.

Mai multe lichide
E esential sa consumi zilnic cel putin 2 litri de lichide: apa, ceaiuri din plante sau sucuri naturale. Apropo, ti-ai mancat vreodata cerealele cu suc proaspat de portocale? Yumm, sunt delicioase!

Miscarea – nelipsita!
Daca faci miscare in mod regulat, sunt mici sansele sa ai probleme cu constipatia, deoarece exercitiul fizic stimuleaza nu imbunatateste numai activitatea cardiovasculara, respiratia, sistemul muscular si pe cel osos, ci si motilitatea intestinala. Plus ca Fitness is fun!

Medicatie cu masura
Nu abuza de laxative! Acestea sunt recomandate, pe termen lung, numai in constipatiile cronice si numai la sfatul medicului. Daca esti constipata ocazional, nu lua laxative mai mult de cateva zile, intrucat creeaza dependenta.

Nu iti ignora colonul
Nu in ultimul rand, e imperios necesar sa iti rezervi suficient timp pentru a merge la toaleta si sa nu ignori nevoia de a merge la toaleta. Aceste obiceiuri pot perturba miscarile peristaltice specifice colonului si ingreuna tranzitul intestinal.

Daca te tii de acest stil de viata sanatos, constipatia ar trebui sa devina de domeniul trecutului. Sanatate maxima si… inainte la fibre!

E bine de retinut ca:
• oricine poate fi constipat pentru perioade scurte;
• multi cred ca sunt constipati, cand, de fapt, tranzitul lor intestinal este absolut normal;
• cele mai comune cauze ale constipatiei sunt alimentatia anormala si lipsa sau insuficienta miscarii, dar de vina pot fi si medicamentele, abuzul de laxative sau sindromul intestinului iritabil;
• majoritatea oamenilor cu o constipatie usoara nu au nevoie de laxative. Doctorul poate recomanda folosirea laxativelor pe o perioada limitata de timp persoanelor cu constipatie cronica. Inainte de a urma orice tratament medicamentos impotriva constipatiei, este obligatoriu un control medical;
• de cele mai multe ori, constipatia se poate rezolva prin corectarea alimentatiei, suplimentarea consumului zilnic de lichide, mai multa miscare, alocarea unui timp suficient pentru a merge la toaleta si, desigur, neignorarea nevoii de a merge la toaleta;
• ori de cate ori apare o schimbare semnificativa sau de durata in digestie, consulta medicul.

Fibrele, solutia pentru o digestie perfecta

Daca te constipi frecvent, e posibil sa fie implicata una din urmatoarele cauze:
alimentatia ta nu contine destule fibre, indispensabile tranzitului intestinal si/sau abuzezi de grasimi din branza, oua si carne;
nu faci suficienta miscare;
nu consumi suficiente lichide;
abuzezi de laxative;
iei narcotice sau urmezi tratamente pentru tensiunea arteriala, boala Parkinson, iei medicamente antiacide gastrice care contin aluminiu si calciu, antispastice, antidepresive, anticonvulsive sau suplimente de fier;
esti gravida – sarcina favorizeaza constipatia prin schimbarile hormonale care apar sau din cauza presiunii exercitate asupra colonului;
te afli la varsta a treia – un metabolism mai lent duce la scaderea motilitatii intestinale; deh, si intestinele imbatranesc;
amani in mod repetat sa mergi la toaleta, atunci cand simti nevoia;
suferi de boli ale colonului sau ale rectului.

Continue reading Fibrele, solutia pentru o digestie perfecta