Zece sfaturi pentru un program de fitness

Vei reusi sa-ti atingi obiectivul, indiferent care este acesta: slabire, mentinere sau tonifiere. Metabolismul tau nu va fi afectat ca urmare a regimului alimentar, iar tu nu vei abandona programul de exercitii fizice din cauza ca te-ai plictisit si rutina s-a instalat cu drepturi depline. Suna utopic? Poate fi real, conditia fiind sa respecti cateva reguli esentiale.


Alcatuieste-ti un program saptamanal strict, care sa includa urmatoarele elemente: regim alimentar cinci zile in care vei face exercitii in sala de fitness, pe aparate recomandate de instructor, si sase zile in care vei efectua exercitii cardiovasculare. Cu alte cuvinte, acestea din urma nu trebuie sa lipseasca, intrucat contribuie la accelerarea procesului de ardere a grasimilor.

In ceea ce priveste dieta, probabil stii ca ideea unui regim spartan este profund gresita si daunatoare. Cel mai bine este sa mananci mai putin, dar de trei-patru ori pe zi, decat cel mult doua mese copioase. Astfel, metabolismul va functiona la capacitate optima, iar digestia nu va fi perturbata.

De multe ori ni se intampla sa abandonam un program de exercitii fizice, pentru ca pur si simplu ne-am plictisit. Rutina isi face aparitia si aici, dupa cel mult doua-trei saptamani. Pentru a preveni acest lucru, invata sa-ti diversifici programul cat mai mult posibil. De exemplu, luni faci jogging, marti mergi cu bicicleta, miercuri iesi la o plimbare, joi exersezi cativa pasi de dans, vineri iesi la o plimbare impreuna cu prietenii sau familia…

Un alt avantaj al acestei varietati consta in faptul ca, in scurt timp, vei ajunge sa-ti placa atat de mult aceste activitati, incat efectuarea lor nu va mai constitui o piatra de incercare pentru rabdarea si dispozitia ta, asa cum se intampla la inceput. Lucrand mereu diferit, nu numai ca vei combate plictiseala, dar vei antrena o gama extinsa de grupe musculare.

Regula inovatiei este valabila si in ceea ce priveste cele mai simple exercitii, cum ar fi de pilda clasicele abdomene. Astfel, dupa ce te-ai obisnuit cu acestea si poti executa 30 de miscari complete “fara sa clipesti”, e timpul sa treci la urmatorul nivel, care sa-ti solicite si mai mult musculatura: abdomene cu picioarele ridicate!

Analog, in cazul genuflexiunilor poti sa le faci tinand pe umeri o greutate, a carei dimensiune o va stabili instructorul de fitness. Ideea principala este ca, atunci cand un exercitiu a devenit prea usor pentru tine, este semn ca trebuie sa intensifici ritmul si sa maresti gradul de dificultate.

Daca doresti sa-ti lucrezi bratele, ar fi bine sa nu te feresti de gantere. Contrar unei opinii larg raspandite, nu vei ajunge “un pachet de muschi”.

Miscarea fizica in general si slabirea sau tonifierea – in particular, implica o armonie cat mai buna intre corpul si mintea ta. Cu alte cuvinte, nu porni la drum cu ideea ca faci sport pentru a slabi (ceea ce te-ar determina sa abandonezi, dupa ce vei ajunge la greutatea dorita). Faci miscare pentru a te mentine in forma, sanatoasa si frumoasa, pentru a avea energie… si orice alte motivatii cu adevarat constructive pe termen lung.

Nu inseamna ca exercitiile pe care le faci la sala te “scutesc” pentru restul timpului. Asa cum ti-am spus, sportul nu trebuie sa fie o corvoada, ci – in cazul ideal – o placere pentru tine, care sa se transforme intr-un mod de viata. De pilda, cand faci curatenie in casa, gandeste-te ca acest lucru reprezinta o minunata oportunitate de a arde calorii.

Daca iti place sa exersezi in mijlocul naturii, iar vremea se incapataneaza sa fie rece sau ploioasa, nu lasa acest lucru sa-ti strice planurile. De acord ca perspectiva nu este prea tentanta, insa dupa ce iti vei regasi ritmul, conditiile meteorologice nu te vor mai deranja atat de mult.