Ai mancat prea mult?

Dupa ce ai mancat mult sau foarte dezorganizat si te simti prea greoaie ca sa incepi…orice, ce te-ar putea ajuta? O cafea? O cafea cu lamaie? E prea putin. Daca ai putina vointa, o dieta de cateva zile, cu alimente care curata sistemul digestiv te va face sa te simti usoara, in forma, ca noua. Organismul tau e “imbuibat” cu mancare si toxinele care rezulta din digerarea ei iti fac rau. Ai nevoie de o curatenie de iarna!


Ai senzatia de “inmalire”? Nu e falsa. Ai nevoie de cateva detoxifiante care sa accelereze curatarea organismului de produsii metabolici. Aceste adjuvante impreuna cu alimentele potrivite trebuie consumate timp de 2 saptamani, in fiecare zi. O sa te simti mai bine dupa primele zile, iar spre sfarsitul celor 2 saptamani poti introduce alimente care nu se gasesc in schema, astfel incat in a 3a saptamana sa-ti fi reluat deja stilul tau obisnuit de mancare.

Urmareste cele 6 elemente ale dietei

1.Carbune activat

Carbunele absoarbe toxinele si flora microbiana in exces din intestin si le excreta odata cu scaunul. Doza potrivita e de 500-600 mg de trei ori pe zi, cu o ora inainte de masa. Daca ai uitat sa-l iei inainte de masa mai ai o optiune: sa-l iei la 2 ore dupa masa. Oricare din cele doua variante e eficienta.

2. Argila

Argila alimentara actioneaza ca un laxativ, absoarbe apa din intestin impreuna cu toxinele, accelerand eliminarea lor si curatarea intestinului. Se gaseste la farmacie sau la Plafar. O lingura de argila de 2-3 ori pe zi, inainte de mese, sau la 2 ore dupa, o sa dea cu siguranta efecte.

3. Probiotice

Cunosti termenul din reclamele la iaurt. Sunt bacteriile “bune” din intestin. Cand mananci prea mult si dezorganizat proportia dintre bacteriile digestive “bune” si “rele” se modifica. Ai nevoie sa-ti restaurezi echilibrul.

Iti face bine sa mananci iaurt, cel putin unul in fiecare zi. La farmacie poti gasi suplimente probiotice : Lactobacillus acidophilus si Bifidobacterium bifidum. Ideale sunt capsulele care le asociaza pe amandoua. Se iau 3 pe zi si nu trebuie intrerupte odata cu incheierea dietei. E bine sa continui sa le iei si dupa incheierea ei, timp de inca 2 saptamani. Te ajuta sa treci la dieta obisnuita fara sa te balonezi sau sa ajungi la alte probleme digestive.

Alimentele si ingredientele permise in cele 2 saptamani sunt:

4. Alimente detoxifiante

Fructe Proaspete;
Legume Proaspete – in afara de porumb. Aproximativ 40% din dieta trebuie sa fie alcatuita din fructe si legume. Cele cu proprietati detoxifiante importante sunt broccoli, conopida, ceapa, usturoiul, andivele;
Orez – un aliment foarte usor de digerat ;
Fasole si mazare ;
Nuci si seminte – in afara de alune. Le poti presara peste alte mancaruri. E bine sa fie cat mai nesarate;
Peste – la cuptor, la gratar;
Ulei extravirgin, de masline;
Condimente – Sare, otet, sos de soia fermentat natural, mirodenii pentru gatit, miere;
Ceai – din ierburi naturale, cele care nu contin cofeina;
Bauturi – limonada, sucuri naturale, lapte de soia si orez.

Alimentele pe care nu ai voie sa le consumi daca vrei sa te simti bine:

Zaharul rafinat;
Oua, lapte, unt;
Painea alba, patiseria si alte produse din grau;
Cofeina;
Carnea rosie ;
Alcoolul;
Conservantii si aditivii;
Ciocolata;
Mancarurile grase.

5. Multe lichide din cele enumerate mai sus. Apa in cantitate mare obliga rinchii sa epureze organismul

6. Dusuri cu apa rece alternand cu apa calda

Intensifica circulatia, stimuleaza detoxifierea si intareste imunitatea. Oxigenul si celulele imune ajung la tesuturile solicitate revitalizandu-le si indepartand resturile metabolice.

Incepe cu 3 minute de apa fierbinte urmate de 1 minut de apa rece. Repeta cel putin odata aceleasi miscari. Intodeauna incheie ciclul cu apa rece.