Antioxidantii – arma impotriva imbatranirii

Antioxidantii sunt universal recunoscuti drept salvatori ai celulelor la toate varstele. Antioxidantii sunt substante chimice care neutralizeaza alte substante periculoase – radicalii liberi de oxigen, care ataca permanent si vatama celulele organismului, dereglandu-le functionarea si favorizand aparitia bolilor.


Nu putem impiedica aparitia radicalilor liberi, ce sunt generati de reactiile chimice normale din organism. Dar putem lupta impotriva lor printr-o arma foarte puternica: alimentatia sanatoasa. Fructele si legumele sunt surse excelente de antioxidanti. Antioxidantii incetinesc procesul de imbatranire si sunt buni nu numai pentru creier, ci pentru sanatatea organismului in general. Medicina ii considera din ce in ce mai importanti; oamenii de stiinta americani au creat chiar un sistem de masurare a capacitatii anti-oxidante a alimentelor, cunoscut sub numele de indice ORAC (oxygen radical absorbency capacity = capacitate de absorbtie a radicalilor liberi de oxigen).
Pentru un ceai antioxidant perfect, lasa un plic de ceai negru sau verde intr-o cana de apa fiarta timp de 5 pana la 10 minute.

Un aliment care intra in mod surprinzator pe lista celor care trebuie consumate este ciocolata. Se pare ca fenolii din compozitia ei sunt mai puternici chiar decat cei din vinul rosu – in unele cazuri de doua ori mai puternici. Iar cea mai tare combinatie anti-oxidanta este ciocolata amaruie cu vin rosu (in doza optima – un pahar pe zi).

Insa, chiar daca ai grija ca alimentatia ta sa contina multi antioxidanti, este important sa nu consumi foarte multe calorii. Un creier hranit cu cantitati prea generoase de calorii imbatraneste si se deterioreaza mai repede. Explicatia? Pentru a metaboliza caloriile, organismul arde oxigen, generand radicali liberi. Astfel, cu cat se consuma mai multe calorii, cu atat se creeaza mai multi radicali liberi care deterioreaza celulele.

In concluzie, consuma fructe si legume intens colorate, ceai verde, ceai negru, vin rosu si ciocolata amaruie si creierul tau va functiona la capacitate maxima.

Top 10 alimente anti-oxidante
prune uscate
stafide
coacaze negre
mure
usturoi
varza creata
afine
capsuni
spanac crud
zmeura

S-a dovedit prin teste stiintifice ca spanacul, coacazele negre si capsunile sunt adevarate medicamente pentru creier. In general, cu cat un fruct este mai inchis la culoare, cu atat este mai puternic anti-oxidant. In ceea ce priveste bauturile, cele mai sanatoase sunt ceaiul verde, cel negru si vinul rosu, cel din urma in moderatie, bineinteles!