ANTIOXIDANTI

BETA-CAROTENUL

· Este un carotenoid precursor al vitaminei A. Distruge oxigenul atomic si radicalii peroxid. Protejeaza lipidele vulnerabile, dar nu atat de eficient ca vitamina E.

· Se gaseste in morcovi ,cartofi dulci si varza.

· Doza recomandata : 4000-8000 UI zilnic

VITAMINA C (acid ascorbic)

· Este principalul antioxidant solubil in apa. Ajuta la protectia tesutului muscular , creierului si sistemului nervos fata de actiunea radicalilor liberi. Converteste vitamina E oxidata in forma redusa (de antioxidant). Stabilizeaza AND si ARN-ul.

· Se gaseste in citrice, in cantitati mari.

· Doza recomandata : 2000-8000 mg zilnic

VITAMINA E (d-alfa tocoferol)

· Principalul antioxidant liposolubil. Protejeaza acizii grasi din interiorul si din jurul celulelor de radicalii liberi.

· Se gaseste in uleiurile vegetale preparate la rece, germeni de grau, paine integrala si cereale.

· Doza recomandata : 400-800 UI zilnic (d-alfa tocoferol natural , sau sub forma de acetat sau succinat)

EXTRACT DE CEAI VERDE

· Un antioxidant bogat in polifenoli si catechine care curata eficient hidrogen peroxidul si radicalii anion superoxid.

· Se gaseste in extractul de ceai verde standardizat la 50% sau mai mult ,catechine/polifenoli.

· Doza recomandata : 300-700 mg zilnic

EXTRACT DE ARMURARIU

· Este un hepatoprotector. Radicalii liberi pot induce schimbari in biosinteza enzimelor (citocrom P450)

· Doza recomandata : 300-600 mg zilnic

EXTRACT DIN SEMINTE DE STRUGURE

· Este un antioxidant puternic continand 95% procianidine (oligomeri polifenolici) ,care impreuna cu actiunea de anihilare a radicalilor liberi, inhiba puternic activitatea xantin oxidazei, enzima care activeaza cascada oxi-radicalilor.

· Doza recomandata : 50-100 mg zilnic

EXTRACT DE GINGKO BILOBA

· Protejeaza membranele celulare de peroxidarea lipidelor, in special mielina si celulele cerebrale.

· Doza recomandata : 120 mg zilnic

EXTRACT DE SCHISANDRA

· Este un antioxidant cu proprietati adaptogene cu pronuntate efecte hepatoprotectoare .

· Se extrage din fructele si semintele plantei schisandra chinensis.

· Doza recomandata : 200-300 mg zilnic.

LICOPEN

· Este un antioxidant puternic ce anihileaza oxigenul atomic si radicalii peroxid. Protejeaza stratul lipidic al celulelor.

· Se gaseste in tomate.

· Doza recomandata : 5-10 mg zilnic.

N-ACETICISTEINA

· Este o forma stabila a aminoacidului cisteina. Este implicat in productia de glutation, ceea ce duce la cresterea cantitatii de glutation peroxidaza, o enzima antioxidanta puternica. Imbunatateste metabolismul hepatic si amelioreaza epuizarea musculaturii scheletice.

· Se gaseste ca supliment : sulfhidril aminoacid.

· Doza recomandata : 400-800 mg zilnic.

ACID ALFA-LIPOIC

· Functioneaza ca protector celular si antioxidant prin conversia glutationului oxidat la glutation redus.

· Doza recomandata : 50-100 mg zilnic.

SELENIUM

· Principalul mineral antioxidant di dezactivator al radicalilor liberi. Este cofactor in sinteza glutation peroxidazei.

· Doza recomandata : 200-400 mg zilnic

CO-ENZIMA Q 10

· Este o chinona foarte potenta care joaca un rol important in productia de energie prin ATP-ul mitocondrial. De asemenea este un antioxidant liposolubil.

· Se produce in organism, dar se gaseste si sub forma de supliment.

· Doza recomandata : 15-30 mg zilnic.

Antioxidanti

Auzi despre ei in fiecare zi, citesti despre acest subiect in majoritatea revistelor de profil. Teoretic, stii ca aceste elemente sunt cat se poate de benefice si indicate, atat pentru sanatatea, cat si pentru frumusetea ta. Insa, ce sunt de fapt antioxidantii si de ce avem nevoie de ei?

Continue reading Antioxidanti